När jag blev träffad av blixten ...

Tjena-Baloo Blöggen!

Jag tänkte precis berätta om när jag blev träffad av blixten, för det är så många som vill veta. Så här gick det till:
Jag och Bigitta (min fru) var på Johannes skolavslutning. Det var regn och höstoväder, och det blåste och blixtrade för fullt. Som alltid hade jag och Bigitta tagit på oss våra skolavslutningshattar (de ser ut ungefär som en keps med en cirka 7 meter lång flaggstång ovanpå). Det var sent på kvällen och bäcksvart. Plötsligt kände jag att jag måste "lätta på trycket" och lämnade skolområdet för en stund. När jag kom tillbaka var alla försvunna ...

Jag gick runt och letade förtvivlat i flera timmar, men förgäves. Så småningom kom jag ner till havet. Jag tänkte "Äh WTF" och klädde av mig och gick ut för att ta en liten simtur (fast jag hade glömt att jag hade skolavslutningshatten på). Plötsligt kände jag ett knaster och hörde ett pang på samma gång. Allt blev vitt. Min första tanke var att en mås skitit på mig, men så märkte jag att vattnet lyste blått. Jag simmade genast i land, klädde på mig och sprang därifrån så snabbt mina ben förmådde. Men eftersom det var mörkt ute kunde jag inte hitta hem, så jag fick lägga mig och sova under en gran tills det blev ljust.

När jag väl kom hem dagen därpå var de andra arga på mig för att jag försvunnit och inte följt med dem till nån lärare som skulle visa sina eksem. Ja, det var så det gick till! Jag fick inga allvarliga skador, tack gode gud! Oj, oj, nu är det en duva som sitter och pickar på fönstret! Måste gå och släppa in den!

Adiós mis moscas

Kommentarer
Postat av: NATASCHA

hihi naj :P:D ! många som gissar på det men naae :D

2008-09-15 @ 20:15:25
URL: http://taschaa.blogg.se/
Postat av: N A T A S C H A

fan fan fan =( fel fel fel :/!!

2008-09-15 @ 22:46:08
URL: http://taschaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahha!

2008-09-17 @ 19:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0