Gnabbels, blöggen! ...

Gnabbels, blöggen

Här sitter jag och vibrerar; är så ledsen och ursinnig att jag inte kan koncentrera mig på nåt ... Vet ni varför? Jerry ringde hem alldeles nyss och berättade att han fick IG på ett prov om enhörningar. Min hjärna blev helt tom och mina ögon röda när jag hörde orden komma ut ur hans mun. Jag har till och med tagit på mig min sorgekeps och det har jag inte gjort sen socialen hämtade min och Bigittas äldsta son (men det är en annan historia).


Min förfader på en utställning


Nu kanske ni undrar varför jag tar så illa upp? Det var ju bara ett prov? Men så här ligger det till: Vår släkt, familjen Asplund, härstammar från enhörningar. Min farfars far var en ståtlig och stolt hingst med silverskinn och guldhorn, och hette Black Beauty. Så det är en oerhörd skymf att Jerry inte känner till vår släkts historia, och bara går och får ett j*vla IG. Han må ha underkänt i svenska och matte, men inte i enhörningshistoria. Nu ska jag gå och titta på "Den itusågade kaninen" på Barnkanalen för att lugna mina nerver.

Peace

Kommentarer
Postat av: bitte

ha en bra dag

2008-09-17 @ 15:23:07
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0