Zac Efron, snälla svara

Hej mina vänner,
nu ska jag berätta om nåt riktigt läskigt som hände idag. Som vanligt kom Johannes och Jerry hem lite tidigare från skolan, så att vi kunde ta vår familjetupplur som vi tar varje torsdag. Vi satte väckarklockan att ringa exakt klockan 17:00, och när timmen var slagen och vi alla vaknade upp, skulle vi berätta vad vi drömt om, som vi alltid gör. Johannes började: han mindes ingenting. Sedan var det Bigittas tur (min fru): hon hade drömt att hon blivit en knarklangare. Tyvärr berättade hon ganska detaljerat även om det var skittråkigt, så det tog lite tid och alla han bli trötta.

När klockan var ungefär tjugo i sex var det min tur att berätta. Med ett léende på läpparna satte jag igång; jag hade drömt en helt magisk dröm som jag aldrig mer ville vakna upp ur, nämligen att jag gift mig med Alyson Reed, ni vet hon som spelar ms. Darbus (som leder musikalen) i High School Musical och att vi tillsammans adopterat Zac Efron. Vi skulle precis spela panflöjt tillsammans när den jävla väckarklockan ringde ... Men nu till det läskiga:

När Jerry skulle berätta vad han drömt, skymtade jag en glimt bland allt det röda i hans ögon. Jag visste att det var något på gång, och mycket riktigt: det visade sig att han haft exakt samma dröm som jag - han återberättade hela drömmen och använde till och med samma ord som jag hade använt! I morgon ska vi gå till en psykolog och en drömtydare för att försöka reda ut vad detta innebär. Tänk om drömmen kommer att besannas...?
Nu ska jag gå och kamma mig, men jag återkommer till ämnet i morgon.

Pussen

Kommentarer
Postat av: kan´t säga

När Jerry skulle berätta vad han drömt, skymtade jag en glimt bland allt det röda i hans ögon. Jag visste att det var något på gång.



Fick typ gåsskinn när jag läste detta.

Har inge döttrar, men jag vet precis hur det känns.

Vill du ha ett tips: ni kan gå till Mr Magicdream, jag gick till honom, han var min drömtydare

2008-09-11 @ 21:58:45
URL: http://fley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0